محرم باید زنده بماند
دو شنبه 14 اسفند 1396برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : عاشق آقا

عين الوردة

محل درگيري و جنگ شديد توابين به رهبري سليمان بن صرد با سپاه ابن زياد.توابين به خونخواهي حسين بن علي «ع» و به جبران کوتاهي خود در نصرت امام، قيام کرده بودند. سليمان بن صرد و جمع بسياري از يارانش در اين جنگ و در اين محل به شهادت رسيدند. عين الورده در شمال شرقي دمشق و منطقه غرب کوفه قرار دارد، در سرزمين شام.



دو شنبه 14 اسفند 1396برچسب:, :: 17:9 ::  نويسنده : عاشق آقا

كثير بن شهاب بن حصين حارثي

مزدور عبيدالله بن زياد در کوفه بود. هم او بود که جناب «عبدالاعلي بن يزيد کلبي» را در کوفه دستگير نمود و موجبات کشته شدنش را فراهم آورد. در زمان حرکت مسلم بن عقيل در کوفه، او طرفداران خويش را از قبيله ي مذحج گرد آورده بود تا مردم را وادارد که از طرفداري و حمايت مسلم بن عقيل دست بردارند.



دو شنبه 9 بهمن 1396برچسب:, :: 15:59 ::  نويسنده : عاشق آقا

سالروز ایام فاطمیه را به تمام شما فاطمیون تسلیت عرض می نمایم



دو شنبه 18 دی 1396برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : عاشق آقا

شهر مقدس کربلا در صد کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع شده است.

در زمان حیات امام علی (ع) این شهر را به اسامی نینوا و شط الفرات نیز می‌شناختند. جمعیت شهر کربلا براساس آمار سال 2003 در حدود 572.300 نفر است و این شهر مرکز استان کربلا است.

شهر کربلا پس از شهر‌های مکه، مدینه منوره، بیت‌المقدس و نجف، مقدس ترین شهر شیعیان جهان محسوب می‌شود. در واقع در نزدیکی همین شهر بود که واقعه مصیبت بار عاشورا رخ داد.

ریشه نام کربلا
نظریات زیادی درباره ریشه‌زبانی نام کربلا وجود دارد. برخی بر این باورند که نام کربلا در زبان آشوری کهن ریشه دارد و از دو بخش کرب به معنای  نزدیک و الله به معنای خداوند گرفته شده است.

برخی دیگر مانند یاقوت حموی جغرافی دان مسلمان بر این باورند که نام کربلا از واژه عربی کربلاط به معنای زمین نرم اخذ شده است. برخی دیگر نیز معتقدند این واژه در اصل برگرفته از زمان فارسی و دو کلمه کار و بالا است.

درباره کربلا
کربلا از ثروتمندترین شهر‌های عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن متبرکه و کشاورزی است و بویژه محصول خرما است. این شهر از دوبخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

مرقد مطهر امام حسین (ع) که در برخی از منابع نیز آن را مسجد‌الحسین(ع) نامگذاری کرده‌اند، در مرکز بخش مذهبی شهر کربلا قرار دارد.در روز عاشورای حسینی بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهت زیارت این مکان مقدس به شهر کربلا می‌آیند. بسیاری از زائران مسن نیز به کربلا می‌آیند تا آخرین سال‌ها و روز‌های زندگی خود را در این شهر مقدس سپری کنند.

به دلیل وجود مرقد مطهر امام حسین در شهر کربلا ، 100 مسجد و 23 مدرسه دینی در این شهر ساخته شده‌اند.

تاریخ کربلا
مهمترین واقعه تاریخ شهر مقدس کربلا، شهادت جانگداز امام حسین(ع) و 72 نفر از یاران ایشان در عاشورای سال 61 هجری(10 اکتبر 680 میلادی) است.

حسین بن على(ع) یکى از محورهاى وحدت شیعه و از چهره‏هاى برجسته و شاخصى بود که مورد توجه قرار داشت و همواره سلطه گران اموى از نفوذ شخصیت او بیم داشتند.
با مرگ معاویه در سال 60 هجرى، یزید به والى مدینه نوشت که از امام حسین(ع) به نفع او بیعت بگیرد. اما سید الشهدا که فساد یزید و بى‏لیاقتى او را مى‏دانست، از بیعت امتناع کرد و براى نجات اسلام از بلیه سلطه یزید که به زوال و محو دین مى‏انجامید، راه مبارزه را پیش گرفت.

از مدینه به مکه هجرت کرد و در پى نامه‌نگاری‌هاى کوفیان و شیعیان عراق به آن حضرت و دعوت براى آمدن به کوفه، آن امام ابتدا مسلم بن عقیل را فرستاد و نامه‏هایى براى شیعیان کوفه و بصره نوشت و با دریافت پاسخ کوفیان در بیعتشان با مسلم بن عقیل، در روز هشتم ذیحجه سال 60 هجرى از مکه به سوى عراق، حرکت کرد.

پیمان‌شکنى کوفیان و شهادت مسلم بن عقیل، اوضاع عراق را نامطلوب ساخت و سیدالشهدا که همراه خانواده، فرزندان و یاران به سوى کوفه مى‏رفت، پیش از رسیدن به کوفه در سرزمین«کربلا» در محاصره سپاه کوفه قرار گرفت.تسلیم نیروهاى یزیدى نشد و سرانجام در روز عاشورا در آن سرزمین، مظلومانه و تشنه‌کام، همراه اصحابش به شهادت رسید.

از آن پس، کربلا کانون الهام و عاشورا سرچشمه قیام و آزادگى شد و کشته شدن وى، سبب زنده شدن اسلام و بیدار شدن وجدان‌هاى خفته گردید.

شهر کربلا از کم آبی در مقیضه بود که در اوئل قرن هجدهم با ساختن بندی در ابتدای نهر حسینیه این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شد. در 1801 میلادی و پس از حمله واهابی‌ها به کربلا شهر به شدت آسیب دید و و هابی‌ها کربلا را غارت کردند.پس از حمله وهابی‌ها و رفع قائله آنان بزرگان کربلا حکومت خودمختاری را در این شهر اعلام کردند، اما دوره حاکمیت بزرگان کربلا بر این شهر  زیاد طول نکشید و با حمله عثمانی‌ها در سال 1843 خاتمه یافت.

حاکمیت عثمانی‌ها بر کربلا سبب مهاجرت بسیاری از علما از این شهر به نجف مقدس شد.از این زمان به بعد نجف مرکزیت دینی یافت. تا سال‌های اولیه قرن بیستم میلادی ایرانیان 75 درصد سکنه کربلا را تشکیل می‌دادند، اما در دوره سلطه بریتانیایی‌ها بر کربلا جمعیت ایرانیان ساکن کربلا به تدریج کاهش یافت.

در زمان حاکمیت صدام حسین در عراق سخت گیری‌ها بر مردم شهر کربلا شدت یافت و در این زمان غیر شیعیان مجاز به سفر به کربلا نبودند. در سال 1991 و در جریان قیام شیعیان علیه حکومت صدام حسین آسیب‌های فراوانی به شهر کربلا وارد شد. سرکوب قیام شیعیان عراق نقاب را از چهره بی رحم صدام برکشید و چهره واقعی او را برملا و بی رحمی و سنگدلی صدام نزد جهانیان را آشکار ساخت.

در سال 2004، قریب یکسال پس از اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی و پس از سقوط حکومت صدام ، بیش از یک میلیون زائر جهت زیارت حرمین مطهر به شهر کربلا رفتند.اما انفجار بمب صدها زائر را به شهادت رساند.این واقعه جانگداز در واقع به واسطه اشغال عراق توسط نیرو‌های آمریکایی و نبود شرایط امنیتی مناسب در شهر کربلا رخ داده بود.

 



دو شنبه 11 دی 1396برچسب:, :: 20:43 ::  نويسنده : عاشق آقا

 

 

عالم همه قطره اند و دریاست حسین
خوبان همه بنده اند و مولاست حسین
عزاداریتان مقبول

 



در کلاس عاشقی عباس غوغا می کند
در دل هر عاشقی عباس مأوا می کند
هر کسی خواهد رود در مکتب عشق حسین
ثبت نامش را فقط عباس امضا می کند

 



دو شنبه 11 دی 1396برچسب:, :: 19:37 ::  نويسنده : عاشق آقا

قیامت بی حسین غوغا ندارد    

"شفاعت بی حسین معنا ندارد"   

حسینی باش که در محشر نگویند"     

چرا پرونده ات امضاء ندارد


 



دو شنبه 21 آذر 1396برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : عاشق آقا

سلام بر تو ای حضرت عشق

گنه کردم و رو سیاهم ...... چقدر که لاف محبت تو را میزنم و در عمل میلنگم.......   تو مرا دریاب  دریاب بیش از این ها دستم را بگیر و مرا بطلب.

ای مولای من و خورشید دلم 

سال هاست در حسرت زیارت تو میسوزن مرا بخوان 

ای حسین جان

امسال کنکور دارم و بسیار نگرانم برای آینده تو مرا نیرویی عطا فرما نزد خداوند شفیع شو تا هم راهی کربلا گردم و هم خود و خانواده ام شاد و تندرست باشیم و موفق و هم با رتبه ای خوب کنکور را پشت سر گذارم و همیشه سربلند باشم و عاشق و دلداده ی تو.

یاورمان باش  و آرامشمان ده  و مارا  بخوان ای درمان دردم

زهرا:نی ریز



دو شنبه 20 آذر 1396برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : عاشق آقا

مسلم ابوعوسجه

او همان مسلم بن عوسجه، از شهداي روز عاشوراست. مسلم هم اسم پدرش عوسجه بوده و هم اسم پسرش، و لذا کتاب اسدالغابه نام او را به صورت مسلم ابوعوسجه نوشته است. کنيه مسلم، «ابوجحل» بوده که به تقديم جيم بر حاء به معني مهتر زنبوران عسل است.



دو شنبه 20 آذر 1396برچسب:, :: 13:58 ::  نويسنده : عاشق آقا

قسم دادن به قرآن

روز عاشورا، چون امام حسين «ع » اصرار کوفيان را بر کشتن او ديد، قرآن را گرفت و باز کرد و بر سر نهاد و صدا زد: ميان من و شما، قرآن و جدم رسول خدا «ص » داور باد!اي گروه! چرا ريختن خونم را روا مي شماريد؟ مگر من فرزند پيامبر شما نيستم؟... آنگاه کودک شير خوار خود را که از تشنگي مي گريست بر سر دست گرفت و فرمود: اگر بر من رحم نمي کنيد، بر اين کودک رحم کنيد «ان لم ترحموني فارحموا هذا الطفل ».اين اقتدا به پدرش علي «ع » بود که قرآن بر سر نهاد و ياران سست عنصر خويش را نفرين کرد.



دو شنبه 15 آبان 1396برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : عاشق آقا

3تا اربعین

دلم برای شهید حججی میسوزه خوشا به سعادتش دوست دارم پدرو مادرشو ببینم دستای مادرشو ببوسم الهی که به حق امام حسین (ع) همیشه پاینده باشن....خوشا به سعادتشون.

لیلا:بجنورد



دو شنبه 8 آبان 1396برچسب:, :: 13:23 ::  نويسنده : عاشق آقا
9روز تا اربعین . سلام اقا دلم شکسته خودت میدونی چرا ارباب من روسیاهم بد کردم اشتباه کردم ولی به والله پشیمونم ولی هیچ کاری نمیتونم بکنم بریدم خستم عجیب میگن بخشش از بزرگان ترو به بزرگیتون قسم ببخش زندگیمو ازم گرفتن به ناحق من باختم هیچی واسه از دستت دادن ندارم تورو به جان مادرت زهرا قسمت میدم بهم برش گردون اخه چرا همش واسه من اقا حاجتمو بده به جدت قسم اگه تا اربعین سال دیگه زنده باشم شمابطلبی میام پابوست بخدا من هیچکسو ندارم توشاهد اشک هرشب من هستی پس چرا رحم نمیکنی؟ از همه ی کسایی که میرن کربلا خواهش میکنم به عزیزتون قسمتون میدم یاد حال منم باشین التماس دعا بی نام:دلیجان

دو شنبه 1 آبان 1396برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : عاشق آقا
18روز تا اربعین . آقام حسینه کاش ما هم می دیدیم ضری زرد طلای آقا جان اگر ندیدیم حداقل روز قیامت مارو شفا هت کن آقا جان. محمد جواد:دیر . شهر دیر http://map.parsijoo.ir/?lat=27.835803603366585&lon=51.9448692624637&q=&z=14

دو شنبه 24 مهر 1396برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : عاشق آقا
24روز تا اربعین مانده خوشانان که میخواهند بروند

دو شنبه 17 مهر 1396برچسب:, :: 17:57 ::  نويسنده : عاشق آقا
امام حسین سلاممم.....دلتنگی خیلی سخته .مخصوصا اگه دلتنگ یه آدم بزرگ باشی ...اونم به بزرگی شما .آقا جان کاش میتونستم دعا کنم که بازم بیام حرمتون رو زیارت کنم ولی هروقت به ادمهای که اصلا زیارت شمانیومدند فکر میکنم میبینم حق بااونهاست وباید اونها زائرت باشن .ولی خودمونیم آقا دلم لک زده برای تل زینبیه .....برم منم اونجا بالا وبشینم وکمی برای خودم گریه کنم برای اسارتم بوسیله بدیهام ودلتنگیم برای دوری ازشما...خیلی گریه کنم اقا جان ....کاش میشد ها یکباردیگه می امدم کربلاتون وهمه خاک اونودرآغوش میگرفتم وتاجون داشتم همونجا نفس آخرم رو میکشیدم ومیمردم .یادت هست اقا بچه بودم فکر میکردم یه روز میام حرمت وتوصحن وسرات جون میدم ...اخه خیلی دوستت داشتم ولی اومدم زیارت ولی نمردم .خیلی بدقول شدم آقا .خودت درستم کن .خودت هدایت کن منو .نزاتو گناه وزشتی بمیرم وصدایی ازمن بشما نرسه ...مگه میشه شما منو فراموش کرده باشین ..اونم شمایی که همیشه مهربون بودید وپدر یتیمانوبهار بیوه زنان بودید . راستی محرم نزدیکه اقاجون ....اجازه بده اینبار بقولم عمل کنم ولباس سیاه عزاداریت بشه پارچه کفنم . امام حسین عزیزم خیلی دوستت دارم .

دو شنبه 17 مهر 1396برچسب:, :: 17:54 ::  نويسنده : عاشق آقا
حسین جان فدای مظلومییت تو آقاجان یک نگاهی هم به ماکن اگر لایق بودم برای اربعین دعوتم کن

درباره وبلاگ

سلام ممنون خوش حالم که وبلاگ منو دیدین
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان محرم و آدرس muharram96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 3872
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content